* به علت نوسانات لحظه ای در بازار ، گرفتن تائید قیمت از واحد فروش الزامی می باشد *تیرآهن هاش دست دوم | گروه صنعتی آریا | بورس فروش آهن آلات صنعتی و ساختمانی
میلگرد کارخانه ذوب آهن اصفهان
میلگرد کارخانه ذوب آهن اصفهان
سپتامبر 13, 2021
وزن نبشی پرسی
وزن نبشی پرسی
سپتامبر 13, 2021

تیرآهن هاش دست دوم
سازه های فولادی زمانی که کارایی خود را از دست میدهند کاملا دور انداخته نمیشوند و میتوان اجزایی از آنها که قابل استفاده هستند را جدا کرد و در سایر کارهای ساختمانی از آنها استفاده کرد.

تیرآهن هاش دست دوم میتواند به عنوان تیرآهن دست دوم در سازه ها به فروش برسد. و تنها تفاوت آن این است که قیمت آن با نمونه تیرآهن هاش اولیه متفاوت خواهد بود. معمولا خرید تیرآهن هاش دست دوم برای خریدار سود بیشتری دارد چون تیرآهن های اولیه به نرخ دلار روز وارد میشوند قیمت بالاتری دارند ولی تیرآهن هاش دست دوم قیمت کمتری دارد و برای مشتری با صرفه تر میباشد.

البته باید در خرید تیرآهن هاش دست دوم دقت زیادی به خرج دارد و برای ارزان تمام شدن قیمت نباید هر تیرآهن هاش دست دوم را خریداری کرد. لذا تیرآهن هاش دست دوم خریداری شده باید از هر جهت بررسی شود و پس از اطمینان خاطر خرید از مراکز معتبر فروش تیرآهن هاش دست دوم انجام شود.

تیرآهن هاش دست دوم جزو تیرآهن های پرکاربرد در ساخت سازه ها میباشد و چون این تیرآهن سطح مقطعی به شکل H دارد به نام هاش مشهور است. تیرآهن هاش دست دوم نسبت به تیرآهن های معمولی طول بال های بیشتری دارد و همچنین تیرآهن هاش دست دوم در برابر نیروهای برشی و گشتاور خمشی از استحکام و مقاومت خوبی برخوردار است.

انواع  مختلفی از تیرآهن هاش در صنعت ساختمان سازی و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. هاش که با نام‌های H ، IPB ، اچ بیم و تیرآهن بال پهن نیز شناخته می‌شود، جهت جبران محدودیت‌های موجود در تیرآهن‌های معمولی طراحی شده است. این نوع از تیرآهن به دلیل طرح هندسی خاصی که دارد در برابر ارتعاشات و بارهای وارده استحکام و مقاومت بالایی دارد.

از دیگر مزیت های استفاده از تیرآهن هاش دست دوم این است که میتوان از این تیرآهن به عنوان ستون یا تکیه گاه استفاده کرد چون تیرآهن هاش دست دوم سطح مقطع بزرگی دارد و پهنای بال با ارتفاع تیر برابر است. از طرفی دیگر سرعت نصب تیرآهن هاش دست دوم بالاست لذا در کوتاهترین زمان میتوان پروه های ساختمانی را به اتمام رساند.