* به علت نوسانات لحظه ای در بازار ، گرفتن تائید قیمت از واحد فروش الزامی می باشد *ورق اسید شویی | گروه صنعتی آریا | بورس فروش آهن آلات صنعتی و ساختمانی
ورق گالوانیزه
ورق گالوانیزه
ژانویه 12, 2020
ورق رنگی
ورق رنگی
فوریه 5, 2020

ورق اسید شویی

ورق اسید شویی

ورق اسید شویی از جمله ورق های آلیاژی پرکاربرد است. این ورق را از ورق نورد گرم یا ورق سیاه تولید میکنند. قسمتی از فرایند تولید ورق اسید شویی همانند ورق سرد است. استفاده از ورق اسید شویی در مواردی که ظاهر وکیفیت سطح مورد توجه است، کاربرد دارد.

ورق های اسید شویی شده از ورق‌های سیاه (ورق های گرم نوردیده) تولید می‌شوند. طی این پروسه، سطح رویی آنها اسید شویی می‌شوند و زغال‌های سطحی ورق و مقداری از ناخالصی‌ها گرفته می‌شود.

در نهایت ظاهر ورق مقداری براق‌تر می‌شود یعنی نزدیک به ورق روغنی (سرد نوردیده) است. ورق اسید شویی معمولا به دو صورت رول و شیت (فابریک و برشی) تولید می شود و در آن رول ها معمولا در دو عرض 100 سانتی متر و 125 سانتی متر تولید می شود.

 

ورق اسید شویی در مصارف ساختمانی مانند تولید لوله و پروفیل، اتومبیل سازی برای ساخت چرخ اتومبیل و اجزای داخلی آن مانند رینگ و شاسی، صنایع لوله سازی برای تولید انواع لوله های انتقال آب، گاز و نفت، برای فرم دهی مجدد جهت تولید گالوانیزه و … کاربرد دارد.

ورق اسید شویی برای لوله های نفت و گاز مناسب می‌باشد و کیفیت GRB و X۴۲ وx۴۶ و x۵۲ psl ۲ را دارا هستند.

ورق اسیدشویی در واقع میانه ورق سیاه ( ورق آهن) و ورق گالوانیزه است. در فرآیند اسیدشویی ورق چربی زدایی می شود تا آمادگی ورود به خط گالوانیزه را داشته باشد. ورق اسیدشویی اغلب جهت کارخانجاتی که ورق را گالوانیزه می نمایند و همچنین کارخانجاتی که پس از تولید قطعه ها فرآیند تکمیلی( نظیر رنگ کاری) بر روی آن انجام می دهند بکار می رود.