* به علت نوسانات لحظه ای در بازار ، گرفتن تائید قیمت از واحد فروش الزامی می باشد *ورق رنگی شیروانی | گروه صنعتی آریا | بورس فروش آهن آلات صنعتی و ساختمانی
ورق مسی
ورق مسی
جولای 29, 2020
خرید نبشی
خرید نبشی
آگوست 9, 2020

ورق رنگی شیروانی

ورق رنگی شیروانی ورقی از جنس گالوانیزه با روکش روی است. نحوه رنگ کردن این ورق ها نیز مانند ورق رنگی است و تفاوت اصلی آن با ورق رنگی در تنوع فرم و شکل های آن است، که عبارتند از:

ورق کرکره سینوسی
ورق طرح سفال
ورق شادولاین
ورق ذوزنقه
ورق پرچین شیروانی

هرکدام از ورق های رنگی شیروانی باتوجه به فرم آن کاربرد منحصر به فرد خود را دارد اما در مجموع می توان گفت عمده ترین کاربرد ورق رنگی شیروانی پوشش سقف و دیواره سوله، ساختمان، ویلا و غیره است.

جنس ورق رنگی شیروانی

ورق رنگی شیروانی می توانند از مواد مختلفی از جمله استنلس استیل، آلومینیوم، گالوانیزه ، قلع و مس ساخته شوند. موادی مانند پلاستیسو و سیلیکون پولی استر نیز باعث رنگ گرفتن ورق رنگی شیروانی می شوند. ورق های براق برای ارائه پوشش دوجداره پوستی قوی در ورق های شیروانی استفاه می شوند، همچنین قیمت ورق رنگی شیروانی یا قیمت ورق آهن باتوجه به جنس و میزان براق بودن ورق رنگی شیروانی متفاوت است.

ضخامت استاندارد این ورق ها ۰.۵۰ الی ۰.۶۰ میلی متر است و قیمت ورق شیروانی باتوجه به ضخامت و نوع کارخانه سازنده آن تعیین می شود. از دیگر ویژگی های این ورق های گالوانیزه میتوان به تنوع رنگ، ظاهر زیبا، ضریب هدایت حرارتی کم، مقاوم در برابر خوردگی و قیمت مقرون به صرفه آن اشاره کرد که به نوعی ورق گالوانیزه ارزان محسوب می شود.

همچنین برای محاسبه قیمت ورق آهن بد نیست که فرمول محاسبه وزن آن را نیز بدانید. این فرمول عبارت است از:

طول *عرض*ضخامت* چگالی آهن= وزن. در نتیجه شما با داشتن طول و عرض و ضخامت ورق مورد نظر خود و ضرب کردن آن در چگالی آهن که معادل ۷.۸۵ است، میتوانید وزن ورق آهن را محاسبه کنید. همچنین توجه داشته باشید که گاهی اوقات برای رند شدن وزن ورق، چگالی آهن را ۸ در نظر می گیرند.

به طور مثال: وزن ورق آهن ۱ میل به طول و عرض ۱ متر*۲ متر = ۱۵.۷ kg

با دانستن نحوه محاسبه وزن ورق آهن شما میتوانید قیمت ورق آهن ۱ میل تا ۱۰۰۰ میلی متر را با توجه به وزن آن به راحتی بدست بیاورید.

امروزه بدلیل افزایش میزان ساخت وساز و گسترش صنعت، نمودار میزان خرید ورق آهن نرخ صعودی دارد و خرید ورق آهن با کمترین قیمت و بهترین کیفیت مد نظر خیلی ها قرار گرفته است.