* به علت نوسانات لحظه ای در بازار ، گرفتن تائید قیمت از واحد فروش الزامی می باشد *ورق ساندویچ پنل | گروه صنعتی آریا | بورس فروش آهن آلات صنعتی و ساختمانی
خرید پروفیل
خرید پروفیل
ژوئن 3, 2020
پروفیل مبلی
پروفیل مبلی
ژوئن 11, 2020

ورق ساندویچ پنل

ورق های مورد استفاده در انواع ساندویچ پانل از جنس فولاد می باشد که از ترکیب آلومینیوم (Aluminium ) و روی تشکیل می شود. ورق ساندویچ پانل به صورت ورق رویی و ورق زیری تشکیل می شود که از جنس فولادی مانند گالوانیزه و آلوزینگ می باشد. آلوزینک مقاومت فولاد را در مقابل خوردگی بالابرده و روی آن با لایه ای از پرایمر مخصوص و 25 میکرون رنگ سوپر پلی استر کوره ای پوشش داده شده است.

ساندویچ پانل سازه ای است که با کیفیت مناسب و مقاومت بالا برای متریال های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت ساندویچ پانل نسبت به سایر مصالح ساختمانی مقرون به صرفه است و به دلیل ویژگی های خاصی که دارد کاربردهای فراوانی دارد.

انواع ورق ساندویچ پانل استفاده از ساندویچ پانل‌ها به دلیل داشتن مزیت‌هایی مانند مقاومت در برابر نفوذ آب ، قیمت مناسب ، حمل و نصب سریع و کیفیت بالای ساخت به عنوان بهترین جایگزین برای مصالح‌ ساختمانی سنتی پیشنهاد می‌شود. انواع ورق که در ساخت ساندویچ پانل‌ها استفاده می شود بر اساس نوع کاربردی که باید در سازه‌ها داشته باشند از مواد اولیه متفاوتی تشکیل می شوند.

یکی از پرکاربردترین انواع ورق ساندویچ پانل ، ورق آلوزینک است. این ورق با نام های تجاری ZincAlume , AluZinc نیز در بازار شناخته می‌شود. ورق آلوزینک از گالوانیزه نورد شده با ترکیب آلیاژهایی از آلومینیوم و روی و سیلیکون ساخته می‌شود. عنصر آلومینیوم جهت مقاومت به خوردگی و عنصر روی نیز خواص ضد سایش ورق را افزایش می دهند. ورق آن از نوع سوپر پلی استر کوره ای بوده و ضخامت لایه بیرونی آن ۲۵ میکرون و ضخامت لایه درونی آن ۷ میکرون می باشد.

یکی دیگر از انواع ورق ساندویچ پانل که بسیار سبک و ارزان قیمت هم می‌باشد ورق آلومینیوم است. این نوع ورق قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی دارد و در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی بسیار مقاوم است. از ورق آلومینیوم در ساخت انواع ساندویچ پانل و کاربردهای دیگری مانند استفاده می‌شود. تراکم آلومینیوم حدود یک سوم فولاد است. بنابراین علاوه بر استحکام بالا بسیار انعطاف پذیر و به راحتی قابل شکل‌پذیری است. از فلز آلومینیوم به عنوان فلز بند آورنده خون استفاده می کنند. ابعاد استاندارد ورق آلومینیوم ۲۰۰۰*۱۰۰۰ می باشد. و ۲۵۰۰*۱۲۵۰ میلی متر می باشد انواع ورق های آلومینیوم بر اساس شکل و ظاهر ورقه های امپاس یا لوزی ورق های شادولاین، ذوزنقه ای و کرکره ای ورق آلومینیوم با عرض ۱۰۰۰ ضخامت آن ۰٫۳ می باشد. از پرکاربردترین آن‌ها می توان به ورق های آج دار اشاره کرد.

نوع دیگر از انواع ورق ساندویچ پانل ، ورق گالوانیزه است. این ورق که در ساخت ساندویچ پانل های دیواری و ساندویچ پانل سقفی کاربرد دارد. ورق گالوانیزه ترکیبی از فولاد است که با آلیاژ روی پوشش داده می‌شود. پوشش روی استفاده شده در ساخت ورق گالوانیزه موجب می‌شود تا علاوه بر حفظ سختی و استحکام بالای فولاد در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی بسیار مقاوم باشد. میزان مقاومت سطح به ضخامت روی بکار رفته بستگی دارد. از این نوع ورقه‌ها در محیط های مرطوب و برای پوشش سقف های شیروانی و سقف گلخانه‌ها استفاده می‌شود. ضخامت ورق گالوانیزه بین ۰٫۱۸ تا ۶ میلیمتر است.از این جهت ورق گالوانیزه در مواردی که شرایط محیطی مرطوب باشد بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. گالوانیزه کردن ورق ساندویچ پانل به دو روش گالوانیزه سرد و گالوانیزه گرم دسته بندی می شود. در روش گالوانیزاسیون سرد از روش الکتروشیمیایی استفاده شده و اصطلاحاً به آن گالوانیزه کردن الکتریکی هم گفته می‌شود.

ورق ساندویچ پانل سقفی به جز ورق های معمول ساندویچ پانل انواع مختلف دیگری نیز دارد. از جمله می توان به ورق فلاشینگ ، دامپا ، ورق شادولاین و انواع آبرو اشاره کرد. البته این انواع مختلف در حکم موارد تکمیلی برای نصب و به کارگیری این محصولات هستند. ساندویچ پانل های سقفی ویژگی های فنی و مفید بسیاری دارند. ورق ساندویچ پانل سقفی را جهت ایجاد تنوع و به کارگیری در نما ، در رنگ های مختلف تولید می کنند. ضخامت ورق این مصالح به جز موارد و مشخصات فنی به سفارش مشتری نیز وابسته است. به علاوه قیمت نصب ساندویچ پانل نیز در موارد مختلف نیز متفاوت است.