* به علت نوسانات لحظه ای در بازار ، گرفتن تائید قیمت از واحد فروش الزامی می باشد *تفاوت نبشی پرسی و نبشی فابریک | گروه صنعتی آریا | بورس فروش آهن آلات صنعتی و ساختمانی
فروش ورق آجدار
فروش ورق آجدار
نوامبر 25, 2021
تیرآهن 12
تیرآهن 12
می 13, 2022

تفاوت نبشی پرسی و نبشی فابریک

تفاوت نبشی پرسی و نبشی فابریک به این دلیل است که نبشی فابریک به شکل مستقیم از کارخانه ساخت به دست مصرف کننده می رسد پس در واقع تفاوت نبشی پرسی و نبشی فابریک یعنی بعد از بیرون آمدن از کارخانه بر روی نبشی فابریک عملیات دیگری اجرا نمی شود و به آن نبشی نورد گرم می گویند اما نبشی پرسی را نورد یا شکل دهی سرد می گویند که یعنی از قالب به دست می آید.

تفاوت نبشی پرسی و نبشی فابریک در نبشی های فولادی در کنار انواع مقاطع فولادی مانند کانال ها، تیرها، میلگرد و غیره به طور وسیعی در ساخت و ساز به عنوان یک ماده تقویت کننده صلب برای عناصر یکپارچه بتنی ساختمان های اسکلت بلند مد نظر است و قطعات مورد حمایت در بخش های صنعتی و عمرانی از زاویه ها برای قاب بندی در و پنجره، قوس ها و سایر عناصر معماری نیز مصرف می شود که در اینجا از مفهوم تفاوت نبشی پرسی و نبشی فابریک بیشتر متوجه می شویم.

تفاوت نبشی پرسی و نبشی فابریک در کاربرد آن ها نیز مشهود است و به عنوان مثال نبشی پرسی در مواردی مانند مقاوم سازی دیوارها و دال های کف در ساخت و سازهای صنعتی و عمرانی، واگن و ماشین سازی مورد استفاده است. همچنین این تفاوت نبشی پرسی و نبشی فابریک را در انواع زیادی از اندازه های زاویه فولادی مساوی و نابرابر می بینیم که به طور کلی بسته به تکنولوژی تولید، تفاوت نبشی پرسی و نبشی فابریک می تواند در قالب هم نورد گرم و هم خم شوند که زوایای نورد استحکام بیشتری دارای هستند.

در کاربردهای استاندارد تفاوت نبشی پرسی و نبشی فابریک دارای زوایای متفاوتی هستند و این قابل بررسی می باشد زیرا زاویه مساوی دارای پایه هایی با طول مساوی هستند و می توانند به طور موثر برای عملکرد مختلف استفاده شوند و زوایای نا مساوی برای کاربردهای غیر استاندارد مورد مصرف می باشد. بر اساس ابعاد نبشی، تفاوت نبشی پرسی و نبشی فابریک می تواند در چند برش به طول اتفاق بیافتد. همچنین می توانند محدودیت طول در محدوده برش را استفاده کرده و در تفاوت نبشی پرسی و نبشی فابریک زاویه بین پایه ها می تواند مختلف باشد.

برای انتخاب و خرید نبشی مناسب و در نظر گرفتن تفاوت نبشی پرسی و نبشی فابریک باید برنامه های کاربردی مورد بررسی واقع شود و همچنین در تولید نبشی فولادی از فولاد کربنی، فولاد کم آلیاژ با کیفیت و فولاد آلیاژی استفاده می شود. البته نا گفته نماند که در تفاوت نبشی پرسی و نبشی فابریک زوایای فولادی نورد گرم از شمش های فولادی تولید می شود، در حالی که نبشی پرسی از کلاف های فولادی برش خورده مورد استفاده است. برای مشاوره و سفارش با ما تماس بگیرید.