* به علت نوسانات لحظه ای در بازار ، گرفتن تائید قیمت از واحد فروش الزامی می باشد *وزن نبشی پرسی | گروه صنعتی آریا | بورس فروش آهن آلات صنعتی و ساختمانی
تیرآهن هاش دست دوم
تیرآهن هاش دست دوم
سپتامبر 13, 2021
جدول وزن تیرآهن بال پهن H
جدول وزن تیرآهن بال پهن H
سپتامبر 13, 2021

وزن نبشی پرسی

نبشی پرسی یک قطعه فولادی است و از مهمترین پروفیل هایی میباشد که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار میگیرد. نبشی پرسی معمولا یا بصورت تکی و یا مرکب در اتصالات به کار میرود و از لحاظ ظاهری به نبشی پرسی بال مساوی و بال نامساوی تقسیم میشود.از نبشی پرسی میتوان جهت اتصال پل ها به ستون و یا تیرآهن ها به بالابر و یا برای ساخت ستون و خرپا استفاده کرد.

وزن نبشی پرسی به پارامتر های مختلفی بستگی دارد. از جمله عواملی که میتواند بر وزن نبشی پرسی تاثیر بگذارد طول، ضخامت و نوع ساختار محصول میباشد که هر یک از این عوامل میتواند در کاهش یا افزایش وزن نبشی پرسی تاثیر بگذارد. چون نبشی پرسی جزو پروفیل ها به حساب می آید پس چگالی آهن هم میتواند بر وزن نبشی پرسی تاثیر بگذارد.

وزن نبشی پرسی رابطه مستقیمی با قیمت نبشی دارد. هر چه وزن نبشی پرسی بیشتر باشد یعنی ماده اولیه ای که در ساخت آن بکار رفته است بیشتر است پس در نتیجه قیمت آن نیز بیشتر میشود و هرچه ضخامت نبشی پرسی کمتر باشد وزن نبشی پرسی سبک تر شده و قیمت آن ارزان تر میشود.

وزن نبشی پرسی را میتوان با در دست داشتن پارامتر هایی مانند چگالی و ابعاد شاخه پروفیل از طریق فرمول زیر محاسبه کرد:
فرمول تقریبی که برای محاسبه‌ی وزن نبشی پرسی بکار میرود، به صورت زیر می‌باشد:
وزن تقریبی نبشی= مجموع طول بال های نبشی * ضخامت نبشی * طول نبشی * ۷۸۵۰
و به طور دقیق برابر:
وزن دقیق نبشی= چگالی (kg\m^3) * طول بال (m) * 2 * ضخامت (m) * طول شاخه (m)